08 April 2020

AIRASIA : HOW TO REQUEST REFUND


Since AirAsia dah batalkan tiket penerbangan hujung bulan ni, emel pun AirAsia dah hantar. Kali ini, kita cuba untuk request refund pulak instead of request Credit Refund.
Pertama sekali kene bercakap dengan Virtual AVA Airasia, which is robot yang telah diprogramkan untuk bertanya dan menjawab soalan-soalan skema. Kalau korang nak mengutuk, nak marah atau bagi jawapan yang takde kene mengenai atau nak puji AVA cantik ke, dia takkan paham dan ulang soalan yang sama ataupun dia diam dekat screen tu je.

Oleh itu, anda yang nak request refund, jangan marah-marah dekat AVA ye.

Bila menggunakan Virtual Chat AVA, pastikan anda menjawab soalan yang AVA berikan dan jawab dengan betul. Contoh : Nak tanya mengenai ape - nanti AVA akan senaraikan topik skema, lepas kita pilih contohnya Airasia Change Flight or AirAsia cancel flight => AVA akan bagi soalan seterusnya seperti - Nama penuh, emel address, Booking Number.

Untuk Request Credit Refund, AVA akan layan sampai habis dan akan dapat Case Number.

Tetapi...bagi Request Refund, AVA akan mintak kita klik link "Connect to my AllStar" untuk bercakap dengan customer service Airasia yang dinamakan sebagai AllStar.
Tadaaa....tengoklah berapa lama masa nak tunggu bercakap dengan customer service. So, tinggikan kesabaran anda dan buat kerja lain dulu sehinggalah giliran anda sampai 😅
Fasobrun Jamiiil...Bersabar dan bertabahlah ye 😂

Bagi yang tak sabar, tutup je la browser tu dan sembang balik dengan AVA untuk request Credit Refund :))

Credit Refund valid untuk 1 tahun, InsyaAllah ok je tu. Boleh digunakan untuk penempahan tiket penerbangan tahun hadapan InsyaAllah Biiznillah, umur panjang, dapatla balik ke kampung
😅🏡🏡🏡

No comments: