Tuesday, March 2, 2010

353 hari mencari cinta...pilihan & keputusan

Dengan kalam Bismillah ...
 
Senangnya membuat keputusan yang hanya melibatkan diri sendiri sahaja tanpa melibatkan orang lain lebih-lebih lagi orang yang kita sayang dan menyayangi diri kita ...
 
Sukarnya membuat keputusan yang melibatkan ramai pihak ...
 
Lebih sukar lagi bila keputusan yang akan kita buat akan menukar jalan hidup kita untuk jangka masa yang panjang ...
 
Dan paling sukar sekali bila keputusan yang bakal kita pilih itu menyebabkan ramai yang terluka secara sengaja dan tidak sengaja, secara kita sedar dan tidak kita sedari ..
 
Berhati-hati dengan keputusan dari pilihan kita dan bukannya pilihan ramai yang menyayangi kita atau pilihan ramai yang prihatin dengan kita, samaada keputusan tersebut merupakan keputusan seumur hidupnya bijaksana ataupun keputusan yang membawa kita lebih jauh dari orang yang menyayangi kita! 
 
Kiranya cinta yang hadir belum tentu lagi membuatkan kita bahagia...hati masih lagi tidak kuat untuk menerima cabaran bercinta, biarkan dahulu cinta itu kerana pasti, hati akan merana, jiwa akan sengsara, fikiran tidak keruan dan minda kecelaruan memikirkan ketidakpastian cinta! 
 
Ya! Sukarnya dalam membuat pilihan cinta...ya atau tidak, terima atau menolak, ambil peduli atau biarkan, baik atau buruk, bahagia atau derita, gembira atau sedih, kuat atau lemah, cinta atau tidak  dan jalannya hanya ada 2 sahaja!. 
 
Wallahua'lam
Post a Comment

Most Popular