15 January 2009

Rintihan Hati Seorang Hamba...

Tuhanku...
D'Saat aku memerlukanMu...
Engkau sentiasa ada di sisiku

Tuhanku...
D'Saat aku merasakan manusia di sekelilingku
berlaku tidak adil kepadaku
Engkaulah Yang Maha Adil kepadaku...

Tuhanku...
D'saat aku merasakan tiada yang menyokongku
Engkau sentiasa menjadi tulang belakangku

Tuhanku...
tatkala kurasakan seluruh dunia berpaling dariku
PandanganMu meneguhkan ku

Tuhanku...
tatkala ku rasakan terlalu penat dan ingin rebah
kurasakan kekuatanMu membangunkan aku

TanpaMu...Tuhanku
jadilah aku tanpa ada apa-apa...

Tanpa RahmahMu Tuhanku
jadilah aku seumpana gunung yang digondolkan...

Tanpa cintaMu Tuhanku
jadilah aku manusia hina...
walaupun aku punya segalanya di dunia...

Tanpa RedhaMu Tuhanku
aku umpama manusia tanpa jiwa

Ya Rahman, Ya Rahiim
Ya Qahhar, Ya Jabbar
Ya Qawiyy, Ya Matiin
perkuatkanlah jiwaku
di dalam iman
perkuatkanlah hatiku
di dalam Islam

Ya 'Adl
bantulah saudara-saudaraku
yang ditindas...
yang dipijak...
yang dizalimi...
yang disakiti...
sewenang-wenangnya
kurniakanlah kekuatan...
kurniakanlah kesabaran...
kurniakanlah ketabahan...
di dalam hati mereka
Aaaamin Ya Rabbal'Aalamin

No comments: