Friday, August 4, 2017

Kesihatan : 20 Makanan Terbaik Untuk Sarapan Pagi

Sarapan atau minum pagi merupakan aktiviti penting bagi manusia. Sarapan pagi yang sihat membekalkan tenaga dan mampu menahan rasa lapar sehingga waktu makan tengahari.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f7/aa/fb/f7aafb741bd7fd3526eede84dadbbdff--sport-top-nutritional-breakfast-healthy.jpg
Malangnya, ramai yang meninggalkan sarapan pagi dan ramai juga yang mengambil 'brunch' iaitu makan pagi + makan tengahari sehingga makan tengahari di dalam porsi yang banyak.

Sebenarnya, untuk sarapan adalah sangat senang dengan 20 makanan terbaik ini:

  1. Kiwi
  2. Banana / Pisang
  3. Oatmeal
  4. Greek Yogurt
  5. Wheat Germ
  6. Grapefruit
  7. Strawberries
  8. Egg
  9. Almond Butter
  10. Watermelon / Tembikai / Semangka
  11. Flaxseeds
  12. Blueberries
  13. Coffee
  14. Tea
  15. Cantaloupe @ Melon Fruits
  16. Orange juice
  17. Cranberry Juice
  18. Cereal
  19. Raspberries
  20. Whole Wheat Bread
Bacaan selanjutnya boleh didapati dari sumber: http://www.healthpedia.us/the-20-best-foods-to-eat-for-breakfast/

Lagi satu, kalau nak kurus, wajib ambil sarapan pagi :)
Post a Comment

Most Popular