17 August 2014

Kuching Marathon - last minute plan

Kuching Marathon 17 Ogos 2014 - Perancangan "last minute". Tetiba je nak join, tanpa pendaftaran dan tanpa larian yang mencukupi. Saje je tanya kawan-kawan yang available kalau-kalau nak turut serta dalam larian. Bolehla turut serta di dalam larian Fun Run 5km. Nak turut serta dalam larian 10km, 21km atau 42km memang la tak layak lagi. Masih tak fit to that level. Sementara ada di Kuching, dan kebetulan ada larian...memang peluang yang jarang-jarang dapat menyertai event seperti ini.

Seawal jam 615am , selepas subuh kami ke Pangkalan Sapi dan menyeberangi ke seberang dengan menaiki perahu tambang. Nasib baik ada kawan-kawan yang tumpangkan. Kalau tak memang kene lari la dari rumah ke Pangkalan Sapi tu :))
Suasana pagi sebelum jam 7, kelihatan beberapa peserta marathon yang telah tiba di "finishing line"...laju betul diorang nie berlari.

10 minutes before Flag-Off. Kelihatan peserta berbaju hijau...kami je yang lain dari yang lain. Almaklumla Ghost runners...hehehehee

The 3 of us...Ghost runners of the day :D

The medal was cute. Ada gambar kucing. The route was OK. We have been running along the kampung road and locals were cheering us up. That's the spirit and motivations to run untill the finishing line :))

Best group supporter at Kuching Marathon...
At the finishing line...there is a kompang group cheering up the participants and cheering groups. Nampak jak sidak peserta,bergendang la sidak ya...memang sporting
Along the running trail,while passing by local's house,suprisingly...they have been waiting outside to cheer us. Rasa macam retis la pulak kenak ambik gambar oleh sidak ya tek.... I'm glad that we join the running event although we are just a ghostrunners.

To conclude it all...Kuching Marathon 2014 is the Best!#Lastminuteplan

3 comments:

Unknown said...

Kuching is a beautiful city seen from ur pics bieeyah :D

Unknown said...

Assalamualaikum...
Bieeyah, it's me Nem. :D
So happpy to find your blog still running. wah! Alhamdulillah. Bieeyah I have a new FB n a new blog. Saya invite Bieeyah ke blog saya:
www.dunia-naeim.blogspot.com
Ni FB baru saya:
Naeimah Eim
dreamteam.nag@gmail.com

Semoga Allah beri ilham n gerak hati pd Bieeyah utk cepat2 cek komen blog Bieeyah ni amiiiinnn :D

Travellingbie said...

nem, it's been pleasure to hear news from you. keep on following my blog ya...hehehe. kadang2 rajin banyakla bahan mau cerita dalam nie, tapi nda ramai follower pun :)