Saturday, July 28, 2012

Ramadhan Reflections - Day 8

Hari ini, berbuka bersama dengan kawan-kawan di Dewan Perdana Felda. Masa ni la nak berjumpa kawan-kawan yang dah lama tak jumpa. Kekadang tu kita Iftar di luar bukan semata-mata disebabkan makanan, tetapi ada perkara lain yang lebih penting dari makanan yang sedap dan banyak dan jumlah RM yang kita keluarkan. Kalau diikutkan, memang lah mahal, sekali makan di buffet Ramadhan boleh  untuk makan berbuka seminggu. Walaubagaimanapun, kekadang perkara-perkara berikut kene diketepikan untuk berjumpa dengan sahabat-sahabat yang susah nak jumpa. Dalam setahun ada beberapa kali je berjumpa.

Kalau di Dewan Perdana Felda, ruangan solat memang besar dan selesa. Juga disediakan Solat Terawih untuk para tetamu menunaikan ibadah Isyak dan Terawih sebelum kembali ke rumah. Harap-harapnya hotel-hotel yang menyediakan buffet Ramadhan juga menyediakan kemudahan yang sama.

Makanan, memang tidak dinafikan berlebih-lebihan. Satu budaya yang memang amat-amat tidak digalakkan apabila makan berlebih-lebihan, apatah lagi di bulan Ramadhan. Saya berharap agar suatu hari nanti Buffet Ramadhan ini dikurangkan apatah lagi ada hotel-hotel yang menawarkan harga tidak masuk dek akal fikiran. Pun begitu, ramai juga yang datang. Nasib baiklah Buffet Ramadhan di sini tidak begitu mahal berbanding hotel-hotel atau tempat lain di KL.
Photo: KLCC @night... http://instagr.am/p/NoFjeOIJQX/
Pemandangan KLCC di waktu malam dari tempat parkir Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak.
Post a Comment

Most Popular