05 November 2007

Kerana Dia Cinta - Izza Aripin


Malam – termenung sekejap melihat rak buku aku tuh…dah lama dah tak baca novel…malam nie aku nekad habiskan satu novel...


Pengarang : Izza Aripin
Halaman : 585
Tahun : 2007
Terbitan : Kaki Novel Enterprise
Harga : RM18.00
Sinopsis:

Gia ~ dia mencari cinta di dalam sebuah perkahwinan. Perkahwinan tanpa cinta baginya adalah tidak bermakna. Namun, dia tidak dapat menghalang perkahwinan yang diaturkan untuknya atas dasar mengembangkan perniagaan. Lantas, dia protes sepanjang pertunangannya dan perkahwinannya yang telah diatur oleh keluarganya. Protesnya menyebabkan hidupnya tidak tenang dan perkahwinannya tersadai di pertengahan jalan. Mengahwini seorang lelaki yang tidak dia cintai menyebabkan dia menjadi keras hati dan tegar untuk memutuskan perhubungan tersebut setelah dia melahirkan jiha yang kurang bulan…dengan mengkhabarkan kepada keluarganya dan keluarga ryan bahawa bayi dalam kandungannya telah meninggal dunia. Gia terus mancari cinta dan dia telah menemui cinta yang sebenarnya sebelum menemui cinta dari reez.

Ryan ~ bagi dia, perkahwinan adalah transaksi perniagaan untuk mengembangkan perniagaan sedia ada dan mencapai impian dia yang ingin menjadi seperti Donald Trump. Ryan tidak perlukan cinta…selepas berkahwin, dia hanya perlu menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami dan terus mengejar impian dia menjadi seperti Donald Trump. Dia belum dapat merasai cinta walaupun telah berkahwin denganGia…dalam mencari erti cinta, dia terpaksa membayarnya dengan harga yang paling mahal…kebahagiaan rumahtangganya diragut olehnya sendiri…di saat dia baru sahaja mengenal erti cinta, tanpa sedar dia telah mengkhianati kesetiaan isterinya.

Dena ~ kerana inginkan kemewahan, dia sanggup mengkhianati kebahagiaan dan pengorbanan sahabatnya sendiri. Demi harta, dia sanggup menggadai apa sahaja yang ada pada dirinya semata-mata mendapatkan apa yang diingininya…dan tanpa sedar, dia terperangkap dengan perbuatannya sendiri.

Apakah kesudahan cerita…? Dapatkah Gia menemui cinta yang dicarinya…? Bolehkah Ryan dengan selamanya hidup tanpa cinta…? Apakah kesudahan nasib Dena…Apakah terbalas semua perbuatannya…?


Bacalah dan selongkarlah persoalan menarik di atas di dalam Kerana Dia Cinta karya Izza Aripin ini.

No comments: