06 March 2016

Review: Boboiboy The Movie



Boboiboy the movie - TERBAEK!
Penuh aksi, menghiburkan, mesej yang jelas, persahabatan yang pelbagai yang mewarnai kehidupan, semangat setiakawan, menggalakkan keharmonian, gaya penceritaan yang selamba & budak-budak senang nak faham, mesej disampaikan = yang baik akan sentiasa memang walaupun kejahatan semakin menguasai perlawanan. Banyak lagi mesej-mesej dan pengajaran yang boleh ditunjukkan di dalam movie ini.

Cerita kali ini mengisahkan mengenai boboiboy dan kawan-kawannya menentang pasukan alien jahat menamakan diri mereka "The Tengkotak" yang datang ke bumi mencari Kelamkabot untuk mencuri kekuasaan sebuah sfera kuasa (Bola Kekuatan). Mereka berusaha menghalang Tengkotak dari mendapatkan kuasa tersebut sehingga berlakulah pengorbanan yang besar yang terpaksa dilakukan demi sebuah persahabatan dan demi menyelamatkan galaksi.

Cerita ini penuh aksi, tak lekang dengan kelucuan terutama sekali skrip dan dialog oleh Mr Papa, ditambah pula dengan cinematografi yang sangat cantik dan teliti, walaupun hanya animasi.

Bawalah anak-anak anda, anak-anak saudara anda, dan anda sendiri menonton BoboiBoy The Movie ini. Berbaloi-baloi dan menghiburkan. Anda pasti tidak menyesal.

Saya beri ****** bintang untuk movie ini.
Tahniah Malaysia :)


BOBOIBOY: THE MOVIE
3D Animated Feature Film 90 Minutes
Target Release Date: 3 Mac 2016
Rating: U
Produced by: Animonsta Studios
Genre: Superhero, Action, Adventure, Sci-Fiction,
Time: 90 min / 1:30
Age: 7 – 12
Language: Bahasa Malaysia

Directed by: Nizam Razak Written by: Nizam Razak
Starring: Nur Fathiah bt Diaz Nur Sarah Alisya
Dzubir b Mohd Zakaria Yap Ee Jean
Mohd Fathi b Diaz Anas Abdul Aziz
Wong Wai Kay

No comments: